Obvestila enote Kekec

Lutkovne predstave v času nujnega varstva v Ostržku

V času nujnega varstva v Ostržku smo si krajšali čas z zgodbicami, ki smo jih tudi lutkovno uprizorili.

Najprej smo poslušali glasbeno pravljico Živali pri babici Zimi in jo gibalno-ritmično uprizorili. Zatem pa smo izdelali senčne lutke in z njimi uprizorili senčno pravljico.

Otrokom je bila senčna pravljica in igra senc zelo všeč, zato so nam tudi oni uprizorili svojo pravljico.

                    

Prav tako smo prisluhnili zgodbi Dobri snežak in izdelali lutke za lutkovno uprizoritev pravljice.

   

 

         

   

 

Eksperimenti v času nujnega varstva

V času nujnega varstva v enoti Ostržek smo za otroke pripravili raznorazne vsebine in dejavnosti, ki so otrokom popestrile vrtčevski vsakdan v času epidemije. Ena takih bolj zanimivih dejavnosti so bili zagotovo eksperimenti.

Raziskovali smo lastnosti snovi in njihovo topnost v vodi – sladkor, sol, olje, sirup, barva, mešanje tekočin ipd. Najprej smo snovi vonjali, okušali in opazovali pod lupo. Zatem pa smo ugotavljali topnost le-teh v vodi in okušali. Ugotovili smo, da s v vodi raztopi vse razen olja.

Opazovali smo plesoče rozine (v kozarec smo nalili radensko in notri dali rozine, ki smo jih premešali z žlico, rozine so plesale v radenski. Opravili pa smo tudi poskus s plesočim kimljem – čez pekač smo napeli prozorno folijo in nanjo stresli kimelj. Vzgojiteljica se je postavila zraven pekača in udarjala z bobnom – kimelj je začel poskakovat.

 

Iz sladkorja in vode smo ustvarili mavrico v kozarcu. V šest plastičnih kozarčkov smo nalili enako količino vode in zmešali tempera barvo, vanje zmešali različne količine sladkorja (v vijolično  6 žličk sladkorja, v modro 5, zeleno 4, rumeno 3, oranžno 2 in rdečo 1 žličko sladkorja). Ko se je sladkor raztopil, smo pričeli z eksperimentom. V kozarec smo po vrsti zlivali kozarčke z barvo, najprej vijolično z največjo gostoto sladkorja in potem dalje do kozarčka z najmanjšo količino sladkorja in nastala je lepa mavrica v kozarcu.

 

 

Opravili smo tudi preizkus voda – zrak. Na dno kozarčka smo potisnili papirnat robček  in lonček počasi potisnili v kozarec z vodo. Papirnat robček je ostal suh.

 

   

 

Tudi v umetnosti se uporabljajo takšni in drugačni preizkusi – tokrat smo ustvarjali abstraktno sliko z magnetom. Na list smo dali nekaj tempera barve in kovinske sponke, pod list pa smo dali magnet, s katerim smo pomikali sponke po risalnem listu. Nastale so lepe abstraktne slike.

   

 

 

 

 

 

PUST PUST … ŠIROKIH UST

Tralala, hopsasa, pustne smo šeme … tralala, hopsasa, nič nismo lene …

Na pustni torek so naš vrtec Kekec obiskale vesele maškare, ki so s petjem, plesom in otroško razigranostjo preganjale zimo.

 

Najmlajše maškare so se sprehodile ob vrtcu, starejše pa so se odpravile rajati kar na mestno ploščad … v upanju, da čimprej odženemo zimo iz naše dežele in prikličemo toplo pomlad.

                                                                                                                                                                                                                                                                    

 

Obiskala pa sta nas tudi čisto pravi Kekec in Mojca.

Čaranje in statična elektrika

najmlajših Pri Balončkih smo se igrali s platično večbarvno ponjavo.
Najprej smo ugotavljali, kakšne barve vidimo, potem smo se razporedili okoli in jo prijeli, jo skupaj počasi dvigovali in spuščali, ter gledali pod ponjavo, nad ponjavo.
Igro smo nadgradili še z žogo, ki smo jo s hitrim gibanjem, dvigovanjem in spuščanjem, skušali zadržati čim dlje na ponjavi. To je igra Miha in žoga.
Po večkratnem ponavljanju igre, smo se skrili pod ponjavo.

Ku,ku, kje smo?
Ko so otroci nekajkrat prišli ven izpod ponjave, smo se zopet malo poigrali z dvigovanjem in spuščanjem ter se zopet skrivali, otroci so zelo aktivno sodelovali.
Pri vztrajnem dvigovanju in spuščanju ponjave ter skrivanju, plazenju pod njo smo opazili, da so se nam frizure spremenile, opazili smo, da so šli naši lasje gor, k ponjavi, tudi dolgi lasje.
Otroci so se  začudeno gledali in opazovali, ter to tudi sami občutil.
Naslednjič, ko pridemo znova v vrtec, se bomo igrali z baloni.
Kaj bomo delali z baloni? Čarali bomo.

To lahko preizkusite tudi doma.
Starši napihnite jih in zavežite.
Potem jih drgnete ob zid ali rahlo hrapavo površino.
Prislonite jih na zid in čira – čara, ali bodo ostali na zidu?
Lahko jih imate na zidu več in napoveste, kateri balon bo tam ostal najdlje?
Ali pa, kateri bo prvi izgubil moč?
Približate se lasem. Kaj se zgodi?
Z balonom dvignete prtiček z mize.
Lepo in uspešno čaranje vam želimo.

Vaši Balončki

Pojemo, izgovarjamo in brbramo

Moj rdeči avto (M. Voglar)
Brrrrm, brrrm, brrrm, brrrm.
Moj rdeči avto motor ima,
ki brm, brm, brm, brm brm brm brm, brm,m brm, brm, brbra.
Moj rdeči avto, krmilo ima. 
Zavija sem, zavija tja, zavija sem in tja.
Moj rdeči avto še hupo ima. 
Pa, pa, pa, pa, pa, pa, pa, pa, pa, pa, pa. 
Brm, brrrm, brrrm…

Pesem je lahko tudi izhodišče za vaje izgovorjave pravilnih glasov in ustrezno gibljivost ustnic.
Ustnice navlažimo in pihnemo zrak, morajo se dobro tresti. Brrrrrr, brrrrr…
Najprej tresemo ustnici. Potem pa tudi jezik, ki je med ustnicami. 
Delamo tudi druge vaje: ustnice premikamo levo in desno, držimo barvico med ustnico in nosom, močno žvečimo, pretiravamo, se mrščimo, se čudimo, smejemo…

Naše bližnje zeleno okolje

Smo Balončki pričeli spoznavati ko smo se, po prvih dneh v vrtcu, odpravili na naše igrišče.
Tako nam je bil všeč vrtiljak, da smo ga kar hitro preizkusili in ugotovili, da se zares vrti, tako kot je treba in mi z njim. Super je bilo.
Našli smo konjičke in jih preizkusili, super so, stalno zasedeni.
Tudi gugalnici smo preizkusili, prav luštno je bilo nihaš se sem in tja. “Sem in tja, sem in tja, ziblje me gugalnica.” (Vera Albreht)

Naslednjič smo preizkusili peskovnik in se lotili izdelovanja tortic in drugih izdelkov ter prekopavanja, prenašanja, polnjenja in praznjenja kantic…
Uporabljali smo nove, samo naše lončke, modelčke in lopatke, katere smo pospravili v samo našo škatlo, ki jo shranjujemo na samo naši polici.
Naučili smo se, da gremo skupaj nazaj v vrtec, pomaga nam pesmica, ki nas povabi k zbiranju in odhodu v vrtec. Poslušali smo zvoke: kokoši, lajanje, sirena. Opazovali smo delovni stroj na sosednjem igrišču.

Vedno smo odrasli razkužili igrala pred in po uporabi.
Tako skrbimo tudi za naše in vaše zdravje – ne prenašamo virusov.

Življenje dreves

Gozd
nas vedno znova prav lepo povabi v svoje čudovite prostore, vedno nas lepo pozdravi in sprejme.
Ob prihodu  v gozd nas prav lepo pozdravijo drevesa in že na začetku lahko opazimo razlike med njimi: barva in oblika ter velikost listov, debla, oblika oz. hrapavost lubja, zgodnje ali pozno olistanje v istem okolju, jesensko obarvanost …

Pomembno je tudi, da sami vzbudimo navdušenje, katerega se bodo nalezli vsi, s katerimi ste v gozdu.
Predlagamo igro: (vir: Zbirka Gozd eksperimentov, Priročnik za igro in učenje v gozdu, Gozdarski inštitut Slovenije, Silva Slovenica, Ljubljana 2019).

ŽIVLJENJSKI CIKEL DREVESA
Ob tem otroci spoznavajo pojme: seme, mladika, drevo in življenjski cikel drevesa (kako drevesa rastejo in se spreminjajo).
Naučijo se števila – s štetjem in razvrščanjem kart, ki jih bodo pripravljali s pomočjo staršev.
Naučijo se opisati časovni potek razvoja drevesa in zaporedje njegovih razvojnih faz.
Otroci spoznavajo kako drevesa rastejo, iz česa zraste novo drevo, je na posameznem drevesu veliko ali malo semen…
Naj povemo, da na drevesu nastane mnogo semen, preživi jih okoli 10%: tista, ki so padla na ugodno rastišče, imajo v sebi zadostno zalogo hrane in primeren genetski zapis ter primerne lastnosti za preživetje v danem okolju. 
Življenjski cikel drevesa: seme – mladika – mlado drevo – odraslo drevo.

KAJ POTREBUJEMO?
Karte življenjskega cikla, ki jih naredimo sami.
Na karte nalepimo: slike semen dreves: smreke, jelke, hrasta, bukve, gabra, javorja, bora, češnje…
Na drugo vrsto kart nalepimo: slike mladik  prej naštetih dreves.
Na tretjo vrsto kart nalepimo slike mladih dreves.
Na četrto vrsto kart nalepimo slike odraslih dreves.
V knjigi je igra opisana za vso skupino otrok v vrtcu.  Doma igro prilagodimo in  naredimo za našo družino, pa še za prijatelje….za ta zapis smo jo prilagodili tudi mi.
Ob izdelovanju in pripravljanju kart se bodo otroci veliko naučili, uporabljali bodo naravoslovne izraze, spoznavali bodo vrstni red življenjskega cikla dreves. Starši, svojim otrokom boste zbudli zanimanje za nadaljevanje dejavnosti v naravnem okolju.
Otroci lahko v gozdu iščejo in s pomočjo kart (slikopisa) prepoznavajo mladike, mlajša drevesa, starejša drevesa, semena, plodove. Ob tem bodo iskali in poimenovali različne drevesne vrste in opazovali ter razlikovali njihove značilnosti.

Naš predlog: 
Slike – karte lahko razvrščate: semena dreves, mladike, odrasla drevesa, mlada drevesa.
  – uredite od semena do odraslega drevesa.
  – razvrstite npr: po kriteriju ima iglice/nima iglic.

Pa ne pozabimo, da je gozd dom mnogih živali in rastlin, da vstopamo v njihov dom, upoštevajmo njihov prostor in spoštujmo vse, kar nam daje. 
Ne trgajmo rastlin, naj raje ostanejo v svojem okolju, da jih bomo drugič lahko spet našli, opazovali in primerjali njihovo rast in spreminjanje ter jih obiskali, ko bodo otroci odrasli. 

Želimo vam uspešno raziskovanje. 

Listjelov

Kakšne oblike listov smo nabrali v našem okolju?
Otroci razlikujejo med oblikami listov.
Otroci spoznavajo pestrost oblik listja pri drevesih in grmovnicah.
Naloga: otroci naberejo različne primerke listov.
Razporedijo jih po tleh. Pomagamo jim pri razvrščanju: poišči list, ki ima špičasto konico, poišči najbolj okrogel list…
Pomagamo si z izrazi in oblikami listov: špičasti, igličasti, črtalasti (močno vidna listna žila po sredini), suličasti, koničasti, jajčasti, podolgasti, narobejajčasti, lopatičasti, okrogli, ledvičasti, narobesrčasti, srčasti, rombasti, krpati (oblika hrastovega lista), kopjasti, puščičasti, trikotni.
Vir: Priročnik za učenje in igro v gozdu, Gozdarski inštitut Slovenije, Silva Slovenica, Ljubljana 2019).

Uganka: Z drevesa priletelo, peruti ni imelo. (avtor: Josip Stritar).

Najmlajši Balončki skupaj v novo šolsko leto

Spoštovani vsi,
ki nas berete, hodite k nam v enoto Kekec,
v skupino Balončki. 

Sporočamo, da pridno hodimo v vrtec,
da v naši skupini spoznavamo nove prijatelje,
da smo praznovali prvi rojstni dan, 
da vsak dan pridno telovadimo in uporabljamo različne pripomočke,
radi hodimo na naše igrišče,
pridno jemo, ker imamo zelo dobre zajtrke, malice in kosila,
predvsem pa radi pojemo in plešemo.

Lepo vas pozdravljamo
vaši najmlajši Balončki.

Skip to content