Sodelovali smo na natečaju Naj naravoslovni kotiček, v organizaciji Pedagoške fakultete v Ljubljani. Naša naloga je bila, da uredimo kotiček, v katerem otroci razvijajo svoje naravoslovne spretnosti ter širijo svoje znanje in izkušnje.
V mlajši skupini (otroci stari 1-2 leti) smo uredili naravoslovni kotiček z različnimi naravnimi predmeti (palice, kamni, storži, slama, listi) in snovmi (koruzni zdrob, mivka, zemlja, voda). Kotiček smo sproti dopolnjevali z različnimi predmeti, ki smo jih nabrali med sprehodi v okolici vrtca. V starejši skupini (otroci stari 1-3 leta) smo v naravi nabrali različen naravni material (storži, kamni, lubje, leskove palice, mah) iz katerega smo izdelali čutno pot. Ustvarili smo tudi čutno škatlo, v katero smo vzgojiteljice skrile različne predmete iz narave, ki so jih morali otroci prepoznati s pomočjo tipa.
Nagrada za naše sodelovanje je bil obisk gozdne pedagoginje Špele Klofutar, ki je za otroke pripravila zanimivo delavnico »Rožnate palačinke«. Otrokom je ponudila slano testo obarvano s sokom rdečega zelja in različne pomladne cvetlice. Otroci so valjali testo in ga krasili z različnimi cvetovi. Testu so lahko s pomočjo limoninega soka spremenili barvo iz vijolične v rožnato. Otroke smo spodbujale k opazovanju cvetov z vsemi čutili. Otroci so si cvetove ogledovali, jih prijemali, vonjali, jih odtiskovali v testo. Naravoslovni kotiček se nam zdi zelo dobra dejavnost za vpeljevanje začetnega naravoslovja v vrtcih. To potrjujejo tudi odzivi otrok, ki so oba kotička pogosto vključevali v svojo igro.
Napisali in objavili: Nataša Doutlik in Laura Lovšin